Welcome to my world - Reisverslag uit Pālampur, India van Mirjam Visser - WaarBenJij.nu Welcome to my world - Reisverslag uit Pālampur, India van Mirjam Visser - WaarBenJij.nu

Welcome to my world

Door: mirjamdevisser

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

30 Januari 2011 | India, Pālampur

Lieve, lieve, lieve allemaal :)

Even een berichtje vanuit mijn verblijf in Palampur (waar ondertussen fotoos van te vinden zijn in mijn foto-album, het grote witte gebouw..)
Het is nu kwart over twaalf 's nachts op zaterdagavond, en afgezien van Rahel die achter me aan het skypen is, ligt iedereen al een behoorlijke tijd te slapen hier. Vandaag precies twee weken geleden stond ik nu in De Boom met een glas bier (of twee) in mijn hand met al mn vriendjes om mn heen, een wereld van verschil dus..

Hier gaat alles zijn gangetje, in dusverre je al een 'gangetje' kunt hebben in de week die ik hier nu ben. De excursie van dit weekend is afgelast, dus na een drukke werkweek een heerlijk rustig weekend. Werk is super, ik begin me al echt een jufrouw te voelen! Al weet ik nu ook heel zeker dat ik niet door wil in het onderwijs hihi. Kinderen zijn best leuk, en voor twee maanden is het super, maar om tot me 67ste springende, klierende en 'm'dam, m'dam' schreeuwende kinderen om me heen te hebben.. Nee.
Toch is hun enthousiasme ook wel weer heel schattig, en ben ik blij met elke glimlach en klef handje dat me aangereikt wordt. En als ze echt te luid worden kan ik altijd 'the silent fox' inzetten, een handgebaar dat hier op de kinderen super goed werkt. Ik ga het thuis ook zeker proberen, maar ik vrees dat jullie niet spontaan met jullie mond dicht en armen over elkaar aan tafel gaan zitten hihi.

Het contrast tussen mijn werk 's ochtends en 's middags is vrij groot, want hoewel ik 's middags ook heel veel kleffe handjes aangereikt krijg, is het toch een heel ander soort lesgeven. Ik werk momenteel met een geestelijk gehandicapte jongen van 14, die nog maar 2 maanden in het verblijf zit en nog erg verlegen is. Hij praat weinig en heel zachtjes, maar soms kijkt hij me aan met zo'n lieve verlegen glimlach en dan smelt mn hartje!
Met hem ben ik momenteel aan 't oefenen de cijfers in 't engels op te schrijven, en het is echt heerlijk om de progressie te zijn die hij maakt. Hij werkt ook gewoon super hard en eerlijk is eerlijk, toen hij de cijfers een tot en met vijftien zonder fouten in zijn schrift noteerde na twee dagen oefenen moest ik toch bijna een traantje wegpinken.

De mensen hier in Palampur zijn echt super vriendelijk. Soms een beetje te, een bezoekje aan de juwelier voor een nieuwe neusring voor Rahel resulteerde in een kwartier lang (halfnaakte) foto's moeten aanschouwen van de zoon van de eigenaar. Toen we daar na zo'n 10 minuten toch echt wel mee klaar waren kwam het motief op tafel: zijn zoon woonde in Dubai maar wilde daar weg, en of een van ons niet met hem wilde trouwen zodat hij in europa kon komen wonen! Toch maar de oude 'laat een ring zien en zeg dat je verloofd bent'truc gebruikt, terwijl we ondertussen echt niet meer bij kwamen van het lachen. (Wat hij en zijn vrouw niet begrepen - het was immers een serieuse vraag!) Dus lief, ik ben nog nooit zo blij geweest met je ring als op dat moment hihi.
Een bezoekje aan de boekenwinkel resulteerde in een heel vreemd gesprek met de 49jarige eigenaar die graag met ons over het verboden onderwerp hier wilde praten (ik neem aan dat iedereen wel kan raden wat dat is) omdat de indiase mensen daar zo narrow-minded over zijn. Toch wel een beetje awkard haha, na enkel begrijpend geknikt te hebben op zijn uitgebreide betoog zijn we toch met maar met een snelle 'namaste' weggeschuifelt..
En toen ik vandaag bij een telefoonwinkel er achter kwam dat ik bij een andere telefoonwinkel opgelicht was (er was geen beltegoed op mijn nieuwe telefoon gezet terwijl dat wel gemoeten had) heeft de zoon van de eigenares me op zijn scooter terug naar de eerste winkel gereden, die gasten uitgefoeterd voor me en me toen weer veilig teruggebracht hihi. (ik leer wel veel hindi hier, maar geen scheldwoorden, dus wat dat betreft kwam hij goed van pas!)
Gelukkig zijn de meeste mensen die we ontmoeten iets minder apart en enkel heel respectvol en aardig tegen ons. Als we hier door de straten lopen wordt er van alle kanten 'namaste' geroepen en vooral de man van de chocolawinkel kent ons als een van de beste ondertussen :)

Jup, kwart voor een nu dus ik duik lekker mijn bedje in. Morgen veeeeel lesmateriaal voortebereiden..

Heel veel liefs vanaf hier!

P.s. Vriendjes van collective brands; ik heb vandaag voor het eerst gelopen! Ik heb namelijk toch mijn saucony's in mijn (toen nog niet zo volle maar nu uitpuilende) koffer gestopt, en ze komen goed van pas. ALs ik ooit terugkom ren ik jullie er dus zoals beloofd uit hihi!

P.s.p.s. Lisa, meissie, ik hoop dat je een fijne verjaardag hebt gehad ook al is het de eerste sinds eeuwen waar ik niet bij ben hihi! Als ik terugben maak ik het helemaal goed met je :) (en nee, dat betekent geen dubbele cadeautjes..)



  • 29 Januari 2011 - 20:18

    Je Ouders:

    Lieve Mirjam,
    Wat een belevenissen in zo'n korte tijd. Begrijpelijk dat je aan het eind van de week moe bent. Hier is het allemaal wat minder spannend. Ik heb papieren van je gekregen van de VU en naar je gemaild. Moet je binnenkort maar bekijken. Een rustige zondag en kijk maar op je mail.
    Kusjes van Pa en Ma

  • 30 Januari 2011 - 14:28

    Tijmen:

    Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je thuis kom met een andere vent he...:)
    alhoewel als je ook wat bruidsschatten voor mij meeneem dan mag ie je best even lenen!

    kusje je vriendje!

  • 30 Januari 2011 - 15:32

    Piet, Uh Sjoukje :-):

    Ha die Mirjam,
    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar ver weg van ons allemaal en dat je zoveel beleeft!! Respect voor wat je doet en ik hoop dat het voor jezelf een verrijking zal worden maar ook zéker voor de mensen daar. Je bent erg geliefd zo te lezen, haha!
    Heel veel succes verder en we laten wel weer eens wat horen!

    Groetjes van ons: Bram, Sjoukje, Jeroen, Ciska en Ron

  • 30 Januari 2011 - 16:26

    Anita En Mark:

    Hey zusje =)

    Ingrid schreef het eerder al maar we zijn inderdaad erg trots op je! Het klinkt alsof je je prima redt aan de andere kant van de wereld in een andere cultuur, en dat is best een prestatie! =) Goed bezig! Als je terugkomt moet je Tijmen maar wat bijscholen over culturen want een bruidschat zal je daar als meisje natuurlijk niet krijgen... Maar het is al een vooruitgang dat ie je wil uitlenen, of niet, net hoe je het bekijkt =P Ik heb hem vrijdag in de Soos en de stad in de gaten gehouden en hij gedroeg zich zeker gezien zijn ietwat benevelde toestand keurig =D Kan jij al een beetje wennen aan de zaterdagen zonder alcohol daar? Nou ja, als ik het zo lees is het maar beter dat de mannen daar niet mogen drinken... Een beetje remming is wel goed als je in nuchtere toestand al spontaan huwelijksaanzoeken krijgt =P
    Hier gaat het allemaal prima. Ik heb alle toetsen van de 2de periode ook gehaald en ik heb eindelijk mijn stage rond. Komende woensdag mag ik eindelijk mijn rijbewijs ophalen =) Dus ik ben blij =)

    Heel veel plezier, succes en interessante ervaringen gewenst!
    Dikke knuffel! Anita en Mark

  • 31 Januari 2011 - 15:13

    Irma Berkhout:

    Namaste!!
    Wat super om je verhalen te lezen, ook wel een klein beetje gek.. herken alles wat je schrijft en stiekem zou ik wel even terugwillen! Bedankt dat je het cadeau aan Mr. Andrew hebt gekregen, ik kreeg gelijk een heel lief mailtje van hem en ben benieuwd naar de ringen! ;) Heb je Damini inmiddels ook mijn brief en'foto's kunnen overhandigen.. en de machine gespot natuurlijk? Ik ben benieuwd! Geef Aman een knuffel van me en geniet!! liefs lrma

  • 02 Februari 2011 - 11:23

    Mirjam:

    Hoi Mirjam
    Leuk om te lezen.
    Nog heel veel plezier daar.
    Groetjes Mirjam en Fam.

  • 02 Februari 2011 - 12:15

    Ingrid:

    Hi zusje!
    zo te lezen is het nog steeds super leuk! Ben weer benieuwd naar je volgende verslag!
    Het is wel echt een heel andere cultuur he? Voor het weer hoef je Nederland iig niet te missen, is een beetje vies en grijs. Als je terug komt neem je maar wat zon mee :D

    Ik ben sinds deze week weer naar school, wel weer ff wennen maar allemaal erg boeiend :)
    Verder is het hier nog aardig hetzelfde. Ben wel sinds 2 weken begonnen met zwemmen op de dinsdagavond (tussen de bejaarden) Wel erg gezellig,. Ga over 11 dagen de schoorlloop lopen en ben erg benieuwd. Goed hoor dat jij ook aan het lopen ben!
    Met erik gaat ook alles goed, nog steeds niet volwassen geworden :D (maar nog steeds erg gezellig)
    Mijn pauze is voorbij, ik ga weer naar de les.
    succes nog ff en tot over 40 dagen!
    Kus je zus

  • 04 Februari 2011 - 08:17

    Adinda:

    Hi Mirjam,
    Goed te horen dat het goed met je gaat en je het naar je zin hebt. Goed bezig, met die kids, ga zo door! Maar hardlopen in die hitte, je bent niet goed snik! ha ha...
    Veel plezier hè!
    groetjes, Adinda

  • 04 Februari 2011 - 12:08

    Jeroen:

    Hey Mirjam,
    Leuk verhaal weer, je schrijft erg leuk. Begin me toch zorgen te maken nu je in India ook al aan het lopen bent. Loop je dan wel in zo'n gewaad ? Ik ga hier ook maar trainen voor als je terug komt, want ik wil er niet uitgelopen worden uiteraard. Kun je daar niet ergens een adresje vinden waar ze die Hurricane van je na kunnen maken voor een zacht prijsje ? Scheelt transporttijd en volgens mij is Dr.Dre dan ook blij dat we minder invoerrechten hebben. O ja en er ligt hier nog steeds een pindasnoepje te wachten tot je terug komt.
    Groetjes en heel veel plezier daar!!
    Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pālampur

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2011

Update!

03 Maart 2011

MCS-kindjes :)

20 Februari 2011

Sweet india

06 Februari 2011

Snowfall in india!

30 Januari 2011

Welcome to my world
Mirjam

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 12206

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 29 Augustus 2014

India & Kenia!

17 Januari 2011 - 14 Maart 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: