Don't you know this is India? - Reisverslag uit Agra, India van Mirjam Visser - WaarBenJij.nu Don't you know this is India? - Reisverslag uit Agra, India van Mirjam Visser - WaarBenJij.nu

Don't you know this is India?

Door: mirjamdevisser

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

22 Januari 2011 | India, Agra


Lieve allemaal!


Het is nog geen week geleden dat ik mijn hoge hakken en cocktails ingeruild heb voor wijde gewaden en douchen met een emmer, maar het voelt alsof ik al maanden, al niet jaren hier in India ben.. Thuis lijkt heel ver weg nu.
Tja, waar moet ik beginnen? Na mijn vorige blog zijn we in een soort touringcar van New Dehli naar Jaipur gereden met onze groep (7 meiden, 1 jongen, erg gezellig!) en daar zagen we india pas echt. Hoewel ik er ondertussen redelijk aangewend ben geraakt om kamelen in te halen en apen over de weg te zien rennen, kan ik maar niet wennen aan de grote steden. Niet aan het verkeer, de straat over proberen te steken staat hier ongeveer gelijk aan een zelfmoordpoging, weghelften hebben ze hier wel maar veel trekken ze zich er niet van aan, net als alle andere verkeersregels. Niet aan de geur van brandend afval dat men hier op straat gebruikt om zich warm te houden (toen ik op new dehli landde dacht ik echt dat het vliegtuig in brand stond, maar dat blijkt gewoon de geur van india te zijn), niet aan de overdaad aan kleur en mensen en al helemaal niet aan de kinderen die tussen afval naar eten zoeken en straathonden waarbij je de ribben kan tellen. Wat wel went is het douchen met een emmer, zolang het water maar enigsinds lauw/warm is ben ik allang tevreden! (Nee pap en mam, dat betekent niet dat dat ook zo is als ik terugkom hihi, dan is de badkamer weer gewoon mijn territorium! ;) Ook het eten met de rechterhand went, net als het gat in de grond dat een toilet moet voorstellen en het continu meedragen van toiletpapier hihi.

In Jaipur sliepen we bij een superlief echtpaar dat onze eerste week wennen aan india echt een stuk makkelijker gemaakt heeft. Vooral onze 'hostmother' was super verzorgend en bleef maar aandringen dat ik mijn groenten op moest eten, dus toch nog een klein stukje thuis hier haha. Het indiase eten bevalt goed, nog nooit zoveel rijst gegeten in een week als nu (meestal 's ochtends, altijd 's middags en 's avonds) al moet ik bekennen dat we net uit de pizzahut komen hihi, we reizen vannacht 16 uur per trein naar Palampur dus een goed stuk pizza ging er wel in voor een keertje! Onze gastmoeder heeft ons ook mee shoppen genomen, dus mijn normale kleding zit ondertussen diep in mijn koffer weggestopt en ik loop nu echt in kleurige harembroeken, wijde tunieken en grote sjalen. (Oke, en ik heb een paar kamelenleren schoenen gekocht. Zonder hak, dat wel!)

Nu dus in Agra, vanochtend de Taj Mahal bezocht (mooi!), 2 dagen geleden het Amber fort bezocht per olofant (hoog!) en een Bollywoodfilm (lang en lawaaierig!), verder veel presentaties gehad en wat Hindi lessen om ons voor te bereiden op ons werk in Palampur. Gister stond ik alleen met een indiase man in de lift die in gebrekkig engels vroeg welke etage ik moest zijn, toen ik 'teen' (drie) antwoorde ging hij er van uit dat ik Hindi sprak en begon weer een heel monoloog. (Lichte deja vu naar mijn vliegreis hihi!)

Pf, nog zoveel te vertellen maar ga nu echt even aan wat mailtjes beginnen. Vanaf zondag/maandag hebben we als het goed is internet in het kamp, maar het schijnt het vrij vaak niet te doen dus ik kan niks garanderen..) daar ga ik ook proberen wat foto's te posten, we (ik, Rahel en Heleen) zitten nu in een heel klein internetcafeetje tegenover ons hotel zwarte vingers te krijgen, zo smerig zijn de toetsenborden hier.Maar ach, je leert snel dingen waarderen hier die je normaal als niet goed genoeg beschouwt!

Hele dikke kus & veel liefs!
xxx


P.s. Irma, ik heb je presentje aan mr. Andrew gegeven en dat leverde me een stuk notencake op hihi, wat een lieve man is dat!

P.s.p.s. Anita, nogmaals gefeliciteerd met je rijbewijs! ;)




  • 22 Januari 2011 - 09:33

    Anita:

    Hoi Mir =)

    Wat super leuk om over je avonturen te lezen! Ik zie het helemaal voor me =) Mede doordat je echt heel leuk schrijft, mijn complimenten! =) Door dit zo te lezen is het alsof we toch een beetje mee zijn naar India ;)

    Ik hoop dat je echt een superleuke tijd hebt daar en dat het werk dat je gaat doen goed bevalt. En niet stiekem als je terugkomt een zwerfhondje of kindje meesmokkelen he =P

    Ik ben op werk en mijn klanten komen zo dus ik moet alweer stoppen... Heel veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende verslagje!

    Liefs, Anita xx

  • 22 Januari 2011 - 10:37

    Rob:

    Goed te lezen dat het zo goed met je gaat. Ik ben super trots op je maar dat is als het goed is geen verrassing. Je moeder moet dit nog lezen en zal dat zelf reageren. Ook goed te lezen is dat je het eten lekker vind. Die luxe van thuis kan wel wat minder dus wen daar maar vast aan. Ik zet voor jou speciaal wel een standje koud op de douche. Na één week al zoveel meegemaakt dat belooft ietsvoor de komende weken. Mirjam hou je haaks en geniet er vooral van. Wij zijn volgende week naar centerparcs (ach je moet ook wat) maar blijven je zeker volgen. Ook oma Jantienvolgt je al op je blog. Dikke kus van je vader

  • 22 Januari 2011 - 12:52

    Je Moeder:

    Hoi, lieve Mirjam!

    Hartstikke fijn weer over je belevenissen te lezen.
    Je hebt deze eerste week al heel wat gezien en ervaingen op gedaan. Ik ben heel benieuwd hoe je er in je nieuwe kleding uitziet, het zal je vast goed staan. Gelukkig bevalt het eten je goed. En prima zo´n hostmother die goed voor je zorgt! Je bent nu dus in Palampur waar je bij het weeshuis aan de slag zal gaan. Wordt het inderdaad Engelse les geven?
    Houd ons maar op de hoogte (dat stelt me gerust). Geniet ook en maak er een geweldige tijd van. Heel veel liefs, je moeder

  • 23 Januari 2011 - 12:08

    T. Tineke:

    Hoi Mirjam,

    Niet alleen oma Jantien, maar ik heb inmiddels ook deze site van je moeder gekregen en lees met heel veel plezier je verhalen (hoop niet dat je dat erg vindt).

    Wat schrijf je leuk en wat maak je veel mee, in nog maar zo'n korte tijd.
    Fijn dat je ook al allerlei aardige mensen hebt ontmoet met wie je de ervaringen kunt delen.

    Groeten,
    t. Tineke

  • 24 Januari 2011 - 11:32

    Adinda:

    Leuk te lezen, Mirjam! Je hebt de Taj Mahal al gezien??!! Te gek!
    Fijn dat je al zo snel went! Dat maakt het alleen maar makkelijker voor jezelf. Aan het gat in de grond heb ik nooit kunnen wennen... :-)
    groetjes en succes,
    Adinda

  • 24 Januari 2011 - 11:55

    Nieske:

    Hoi Mirjam,

    Wat leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van al je indrukken en belevenissen,
    een hele fijne tijd daar !

  • 24 Januari 2011 - 18:56

    Annie En D'r Mannen:

    Lieve Mirjam,
    Ook wij hebben de site van je moeder gekregen. En vinden het erg leuk om je zo te volgen.
    Wat heb je al veel mee gemaakt en gezien. We vinden het ontzettend stoer van je dat je dit allemaal onder neemt in je uppie. Geniet er maar van en zorg goed voor je zelf.
    Groetjes Annie, Jan, Youri, Dylan en Tico

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Agra

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2011

Update!

03 Maart 2011

MCS-kindjes :)

20 Februari 2011

Sweet india

06 Februari 2011

Snowfall in india!

30 Januari 2011

Welcome to my world
Mirjam

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 12202

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 29 Augustus 2014

India & Kenia!

17 Januari 2011 - 14 Maart 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: