Daar ben ik dan! - Reisverslag uit New Delhi, India van Mirjam Visser - WaarBenJij.nu Daar ben ik dan! - Reisverslag uit New Delhi, India van Mirjam Visser - WaarBenJij.nu

Daar ben ik dan!

Door: mirjamdevisser

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

18 Januari 2011 | India, New Delhi


Lieve allemaal,

Even een kort berichtje uit het zonnige, chaotische, bizarre india! Het is hier nu tien voor half tien 's ochtends, wat het bij jullie even voor vijf uur 's ochtends maakt, allereerst goeiemorgen dus!

Vlucht is (gelukkig!) goed gegaan, ik was wel wat zenuwachtig maar niet eens heel angstig, behalve bij opstijgen maar dat was ook te wijten aan de mensen om me heen hihi, die bleven maar bidden en hummen en dat kan best rustgevend zijn denk ik, maar ik hoopte toch stiekem dat het niet aleen van hoe hard men bad of humde afhing of mijn vliegtuig in de lucht zou blijven of niet!
na 7 uur naast een heel gezellig indiaas stel gezeten te hebben die geen woord engels spraken maar waarvan de man wel regelmatig tegen me brabbelde (waarover, geen idee!) veilig geland op New Dehli.
Tijdens de vlucht geprobeerd om toch een beetje rekening te houden met mijn vriend naast me, hij zag er zo traditioneel indiaas uit dat ik maar mijn uiterste best deed hem niet te beledigen door niet met mijn linkerhand te eten of te veel bloot op tv te kijken, geen sex and the city voor mij dus..
Het eten met rechterhand gaf ik trouwens op nadat er voor de derde keer wat van mijn bord afviel. Toch maar eens goed in de rondte gekeken en wat blijkt, minstens 50 procent van de mensen die om mij heen zaten te smikkelen deden gewoon met me mee. (En dat waren heel duidelijk geen toeristen!) Het inburgeren is tot nu toe dus vrij verwarrend..

Een uurtje wachten op de bagage tussen de tulbanden, lange gewaden en bindi's deed me toch wel heel buitenlands voelen!
Na letterlijk door de douane heen gelopen te zijn (je moest of vrijwillig in een rij gaan staan bij zo'n scanding, of je rolde maar op je goede gemak door met je koffer zonder enige controle..) het vliegveld op gestapt, en daar begin de gekte! Honderden mannen met bordjes en zwaaiende armen die allemaal jou in hun taxi willen.. Gelukkig vond ik Mohaan (zo spreek je het in ieder geval uit) mijn goedlachse chauffeur, snel. In een tereinwagen een half uurtje door New Dehli gehobbeld, en terwijl Mohaan uit volle borst indiase hits meezong met de radio geprobeerd alle nieuwe indrukken een beetje in me op te nemen.. Van mensen die op straat slapen, straathonden, gebouwen waarvan ik heel zeker weet dat die niet heel lang meer kunnen blijven staan tot het fietsers op de soort van snelweg, er was genoeg te zien!

Om kwart voor 2 's nachts plaatselijke tijd hier mijn nederlandse roomie wakker gemaakt, nog even met het vriendje gebeld, ouders gesmst en daarna toch nog wel een uurtje gepraat over alle eerste indrukken en thuis, voordat het lichtje ook bij mij uitging..

En nu dus wakker geworden in india, eerst al een aantal keer door al het rumoer in het hotel en straat, daarna gewoon door de wekker. Douche record verbroken, van minimaal 15 minuten thuis tot 3 minuten hier :) (zonder warm water is het toch een stuk minder verleidelijk om uren onder de douche te staan..)

Shit, ik zou het kort houden. Sorry ingrid, ik had beloofd geen a4tjes te typen omdat je dat toch niet zou lezen hihi..

Ik ga dr vandoor, nog een half uur en dan vertrekken we met de bus naar Jaipur, waar ik na een uurtje of 6/7 hobbelen zal arriveren. Smsen en bellen is hier verschrikkelijk duur dus zal ik minimaal doen, maar daar hebben we ook email voor natuurlijk!

Een hele dikke kus vanaf hier,
Mirjam

  • 18 Januari 2011 - 05:54

    JE OUDERS:

    Mirjam, wat leuk om niet te lezen dat het zo goed met je gaat en dat je tot nu toe veel plezier hebt. Wij vinden die wat langere berichten helemaal niet verkeerd. Je moeder is al wat bekomen van het afscheid. Het gaat nu weer goed met haar zeker nu ze weet dat het goed met je gaat. Geniet ervan en heel veel liefs van je ouders XXXXXXX

  • 18 Januari 2011 - 10:51

    Denise:

    Hey Mirjam,

    Klinkt geweldig, leuk geschreven! Geniet ervan!!

    Liefs Denise

  • 18 Januari 2011 - 11:04

    Ireen:

    Ik wilde het al zeggen, noem je dit een kort berichtje? Dan denken ze er daar in India toch anders over ;) Nee hoor vind het heel leuk om te lezen! Fijn te weten dat je veilig bent aangekomen en toch wel spannend zo'n eerste dagje, lijkt me best indrukwekkend om te zien hoe het er daar aan toe gaat.. En het werd tijd dat je je doucherecord ging verbeteren haha :p Hoop alleen niet dat je elke dag een koude douche hebt, maar al zou dat zo zijn, sla je je er wel doorheen, je bent een bikkel!:) Veel liefs!

  • 18 Januari 2011 - 12:03

    Crisje:

    Hoi Mirjam! Wat een leuk verhaal! Ik wens je veel plezier! En blijf je volgen! Groetjes!

  • 18 Januari 2011 - 18:30

    Bram Slaager:

    Hei Mirjam,
    Van je ouders kreeg ik dit website adres en ik wens jou een fantastisch avontuur daar toe.
    We proberen je te volgen op afstand en horen het hele verhaal daarna weer. Bram

  • 18 Januari 2011 - 20:41

    Ingrid:

    Hi zusje, Goed bezig zeg! Het klinkt allemaal super en spannend! Vind het maar wat stoer van je :D
    Moet zeggen dat ik die lange verhalen niet erg vind.. wel erg leuk om je zo een beetje te volgen! Heel veel succes nog met je bustrip en bedenk maar dat het nooit erger kan zijn dan de misselijkmakende ritjes in de franse bergen :D Kus, je zus

  • 19 Januari 2011 - 08:21

    Adinda:

    Nou meid, je bent aangekomen. En nu zit je in Jaipur (moet ik even opzoeken). Veel plezier hoor!
    groetjes, Adinda

  • 19 Januari 2011 - 15:14

    Irma Berkhout:

    Namasté!
    Je bent al snel met je eerste blog, well done! Klinkt allemaal heel herkenbaar, ik wil ook weer!! Ben benieuwd naar je verdere bevinden en uiteraard naar hoe de busrit verlopen is! Geniet vooral en doe iedereen de groeten van me! x lrma

  • 20 Januari 2011 - 14:25

    Jeroen:

    Hey Mirjam,
    Goed om te lezen dat je veilig bent gearriveerd. Jammer dat Limburg niet door kon gaan, maar ik denk dat je daar iets beter weer hebt inmiddels (23 graadjes zie ik, beter!!). Al geslaagd op de markt voor die prachtige gewaden ? Die hakken van je zullen er vast prachtig bij staan haha.
    Heel veel succes daar met alles en geniet vooral want voor je het weet zit je weer hier klusjes te doen voor je favoriete collega's. We zullen vanaf hier je avonturen op de voet volgen. Wel wennen denk een paar dagen al zonder drank......
    Groetjes en heel veel plezier vooral,
    Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2011

Update!

03 Maart 2011

MCS-kindjes :)

20 Februari 2011

Sweet india

06 Februari 2011

Snowfall in india!

30 Januari 2011

Welcome to my world
Mirjam

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 12207

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 29 Augustus 2014

India & Kenia!

17 Januari 2011 - 14 Maart 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: