beautiful leh - Reisverslag uit Leh, India van Mirjam Visser - WaarBenJij.nu beautiful leh - Reisverslag uit Leh, India van Mirjam Visser - WaarBenJij.nu

beautiful leh

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

27 Juni 2014 | India, Leh

Lieve allemaal!

Een update vanaf de rooftop van de wereld; Leh! We zijn veilig gearriveerd op plaats van bestemming, maar het was een behoorlijke uitdaging. De laatste keer dat ik schreef was ik in Manali, de plaats waar we uit zouden rusten om op te laden voor onze trip naar Leh. Dat liep iets anders dan verwacht, de eigenaar van het hotel was een goede vriend van Harmit, mijn reismaatje, en in plaats van verstandig op tijd naar bed heb ik wat van het Indiase nachtleven kunnen ervaren! Van teveel margerita's tot kroegentochten die eindigden in een karaokebar, ook in India weten ze wat een feestje is! Een hoop nieuwe mensen ontmoet en een hoop gelachen, prachtige tijd.
Ik ging naar India met de gedachte dat ik 10 weken niet tot nauwelijks zou drinken, maar tot nu toe komt daar weinig van haha.
Maandagnacht zijn we vertrokken vanuit Manali, nadat mijn reismaatjes mij braaf Nederland - Chili hebben uit laten kijken, wat het overigens absoluut niet waard was, wat een saaie wedstrijd. Iedereen in de bar van het hotel wist dat ik Nederlands ben, dus we opeens een grotere aanhang.
Om 1 uur s nachts zijn we gaan rijden, en men, wat een weg! De route van Manali naar Leh is een van de mooiste routes op deze planeet, maar ook een van de gevaarlijkste (en ja dat heb ik jullie expres niet verteld pap en mam). Nauwe bergweggetjes met diepe ravijnen, maar absoluut alle spanning waard! Prachtig veranderende landschappen, besneeuwde bergtoppen tot bevroren meren, uitgestrekte woestijnen.. Ongelovelijk mooi, en ik zal dan ook snel wat foto's proberen te plaatsen! De internetverbinding in Leh is over het algemeen om te huilen en mijn telefoon heeft ook geen bereik, maar ik vermaak me prima starend naar de bergtoppen hier.
Onderweg hebben we overnacht in Keylong, en ook al was ook daar het plan om goed uit te rusten, eindigden we weer met een glas whiskey in de hand en meezingend met Hindi liedjes (geen idee wat ik zing, maar ik kan de klanken mee produceren haha).
Harmit besloot namelijk de stoute schoenen aan te trekken en gewoon aan te kloppen bij het hoofd van het district (wat ongeveer wel vergelijkbaar is in grootte met Holland) om uit te vinden hoeveel kinderen met hartaandoeningen in die omgeving leven, zodat er mogelijk ook daar een heart camp opgestart kan worden. Tijdens deze kampen worden de kinderen gescreend, getransporteerd naar Delhi en daar geopereerd, en dan weer teruggebracht naar hun huis, en dat allemaal zonder kosten voor de kinderen of familie. Ik heb vandaag mijn eerste werkdag in mijn ziekenhuis hier en we gaan proberen ook hier weer een dergelijk kamp op te starten, dat hopelijk zelfs nog tijdens mijn verblijf kan plaatsvinden zodat ik mee kan baar Delhi en hun operaties kan bijwonen.
Hier in Leh doe ik even rustig aan met de whiskey, de hoogte is wennen voor dit sealevel meisje en mijn reismaatjes lachen me dan ook maar al te graag uit.
Ik moet gaan, klaarmaken voor mijn eerste dag in het ziekenhuis! Heel veel zin in, ook een beetje nerveus. Ach, we zien het wel!

Heel veel liefs vanaf hier!

(P.s ik weet dat het klinkt alsof ik alleen maar aan het drinken ben maar dat valt echt wel mee. Echt. Haha.)

  • 27 Juni 2014 - 08:42

    Rob De Visser:

    Ja,ja Mirjam, ons niet de hele waarheid vertellen over de reis. Voor ons maakt het niet uit, we zitten hem toch te knijpen totdat je weer wat van je laat horen. Het zijn ongelovelijke ervaringen. Blijf wel een beetje boel voorzichtig doen....ook met de drank.
    Liefs je paps.

  • 27 Juni 2014 - 08:46

    Ireentje:

    Haha alcoholistje ;) Alleen maar mooi dat je het zo naar je zin hebt daar!
    De tocht klinkt spannend, maar super. Ben zeker benieuwd naar je foto's!!
    Succes met je eerste werkdag daar lieverd!!
    Het zal er wel heel anders aan toe gaan dan hier..
    Dikke knuffel! Hou je taai.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 1559
Totaal aantal bezoekers 12210

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 29 Augustus 2014

India & Kenia!

17 Januari 2011 - 14 Maart 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: