Sweet india - Reisverslag uit Pālampur, India van Mirjam Visser - WaarBenJij.nu Sweet india - Reisverslag uit Pālampur, India van Mirjam Visser - WaarBenJij.nu

Sweet india

Door: mirjamdevisser

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

20 Februari 2011 | India, Pālampur

Lieve lieve allemaal, :)

Na een aantal licht subtiele hints van jullie thuis 'het is al 2 weken geleden sinds je laatste blog, waarom schrijf je niks meer??!' toch maar weer even een update! Om maar even te beginnen met een mededeling van huishoudelijke aard; ik heb het voor elkaar gekregen om mijn telefoon te verliezen/te laten stelen/iets dergelijks dus smsjes komen niet meer aan en al jullie nummers ben ik kwijt.. Maar daar vinden we wel weer wat op als ik thuis ben!

Er is behoorlijk wat veranderd sinds mijn laatste blog, zo ben ik van kamer veranderd (of hou ik er stiekem 2 aan, een met al mn rommel en een om in te slapen, net als thuis inderdaad), heb ik mijn vijfde klas ingeruild voor een tweede klas aangezien mijn vijfde klas kinders deze week hun examens hebben, werk ik 's middags niet langer met de 14jarige Sudashen maar met de oh zo lieve 9jarige Aman en is mijn mening over apen van 'ahh, wat schattig' naar 'als ik er een te pakken krijg dan...' omgeslagen. Maar dat laatste hebben ze aan zichzelf te danken, het is natuurlijk erg leuk om met wasgoed te spelen en het elke dag vrolijk weer van de waslijn in de modder te gooien, maar ik ben ook weer niet zo dol op wassen dat ik 't graag elke dag over doe.

Zoals gezegd geef ik nu les aan tweede klas kindjes varierend in leeftijd van 7 tot 10. Elke morgen als ze mn klas binnenkomen lopen tel ik er rond de tien, maar elke middag als ik in de auto terug naar het kamp zit weet ik zeker dat het er minstens het drievoudige geweest moeten zijn! Ze weten precies hoe ze deze onschuldige vrijwilligster af kunnen matten, maar gelukkig heb ik in de afgelopen 4 weken een paar kleine trucjes geleerd waardoor ik (op een enkele keer na) toch redelijk mijn geduld weet te bewaren hihi. En als ik ze dan toch een keer echt zat ben, weten ze zodra de klas over is mijn hart weer te smelten door onder lunchtijd te vechten over wie er naast me mag zitten. De lunchtijd breng ik namelijk sinds vorige week met mijn kindjes door .(de leraren stonden erop dat ik bij hen bij het vuur kwam zitten, maar niet dus! Laat ze eerst maar eens les gaan geven, of zich daadwerkelijk met de kinderen bezig gaan houden..)

Vorige week donderdag en vrijdag heb ik in het ziekenhuis doorgebracht, een keertje niet voor mijzelf (ongelovelijk maar waar) maar een vriendinnetje van hier had een nare buikinfectie opgelopen en moest dus een nachtje overblijven aan het infuus, en om dr nou alleen te laten in een vreemd land in een vreemd ziekenhuis.. Mezelf in de nacht dus maar opgekrold aan haar voeteneinde, en geprobeerd ondanks de mensen die tot 4 uur 's nachts aan het telefoneren waren, het licht dat de hele nacht aanbleef en het vrouwtje dat in het bed tegenover ons bijna haar laatste adem uitblies wat geprobeerd te slapen. Het was wel heel interessant om de verschillen in ziekenhuis tussen nederland en india te zien, zo hebben zij duidelijk een ander beeld van hygiene (wc's die niet doortrokken, wormen op de grond) en delen ze blijkbaar niet de opvatting dat nachtrust goed is voor de patient (of het vriendinnetje drvan hihi). Ik ben toch we heel blij dat mijn verstandskiezen 30 maart gewoon in Nederland worden getrokken, met artsen die ik kan verstaan en goede pijnstillers!

Dit weekend heb ik met 5 vriendinnetjes doorgebracht in Shimla, de hoofdstad van Himachal Pradesh. En veel belangrijker..tadadada.. dit weekend had ik een warme douche! En daar nog eens bovenop, een goede ouderwetse pizza pepperoni van de domino's :) Dat was de 7urige taxirit door de bergen helemaal waard..
Toch grappig hoe snel je plaatsten als 'thuis' adopteert, waar vroeger Hotel Akersloot de indicatie was dat we bijna thuis waren als we terugreden uit Frankrijk, zag ik nu aan de bergtoppen van de Himalaya dat we weer bijna terug in t kamp waren.. Al was 't vanaf Akersloot altijd nog maar een minuutje of 20, en nu toch nog wel zo'n anderhalf uur hihi!

En nu ga ik lekker slapen, ik heb mijn energie morgen weer hard nodig hihi :D

Heeel veel liefs vanaf hier!

P.s. Zusje, alvast gefeliciteerd met je verjaardag! Al zal je dit wss te laat lezen, maar zo'n verjaardag in oostenrijk is uiteraard niet verkeerd ;)

  • 20 Februari 2011 - 16:43

    Je Ouders:

    Mirjam,
    Helemaal te gek weer wat van je te lezen. Je bent in die weken jaren ouder geworden. Wat heb je het leuk en wat een ervaring die je je leven zal bijblijven. Wij hebben op de valreep nog alles kunnen regelen. Je moeder heeft je een mailtje gestuurd waarin oa staat dat je motivatie helemaal top is. Ik hoop dat het niet allemaal te vermoeiend is maar thuis kan je weer even bijtanken. Dikke kussen van je ouders

  • 20 Februari 2011 - 19:16

    Ingrid:

    hi zusje,

    Wel leuk om weer wat van je te horen :) we zijn toch wel erg goed in subtiele hints geven he..
    Ik heb de mazzel dat ik op wintersport ben en dat er hier gewoon draadloos internet aanwezig is. (groetjes trouwens nog van famiilie de Jong en Sara)
    Ik ben erg benieuwd of je veel veranderd bent als je terug bent. Heb wl weer zin om ff face toface bij te babbelen, maar wens je natuurlijk nog een hele fijn verbllijf toe.
    Ik verwacht wel een extra mooi verjaardagcadeau voor het wegblijven van mijn verjaardagsetentje :D
    succes nog en tot snel!
    Kus je zus

  • 20 Februari 2011 - 19:39

    Lia:

    ho mirjam.
    leuk om weer iets van je te lezen. zit nu met ingrid en erik in Oostenrijk, samen met John Peter en Sara. Morgen je grote zus jarig. wij zullen weer een gezellige dag van maken met kadootjes.het is alleen nog een verassing voor ingrid. veel plezier nog.

    groetjes lia

  • 22 Februari 2011 - 17:46

    Oma Jantien:

    Hoi Mirjam,
    Fijn dat we weer iets van je horen!
    Ik kijk er steeds naar uit wat je weer beleefd hebt.
    Veel succes en hou je taai!
    Oma Jantien.

  • 01 Maart 2011 - 17:43

    Nieske:

    Hoi Mirjam,

    Wat een totaal andere wereld zeg ! Grappig dat er toch ergens een pizza-tentje is.
    Op de Belgische tv is het programmma "India voor beginners" , dat volgen we regelmatig.
    Wel gek idee dat je daar nu echt bent, nog een hele fijne tijd daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pālampur

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2011

Update!

03 Maart 2011

MCS-kindjes :)

20 Februari 2011

Sweet india

06 Februari 2011

Snowfall in india!

30 Januari 2011

Welcome to my world
Mirjam

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 12203

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 29 Augustus 2014

India & Kenia!

17 Januari 2011 - 14 Maart 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: