Snowfall in india! - Reisverslag uit Pālampur, India van Mirjam Visser - WaarBenJij.nu Snowfall in india! - Reisverslag uit Pālampur, India van Mirjam Visser - WaarBenJij.nu

Snowfall in india!

Door: mirjamdevisser

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

06 Februari 2011 | India, Pālampur


Lieve, lieve allemaal :)

Even een kleine update van hoe het hier gaat! Een kleine inderdaad, want ik ben stiekem best wel moe. Het is hier 8 uur 's avonds nu maar na mijn hoognodige emmer duik ik toch echt lekker mijn bedje in!

Vrijdag zijn we met onze groep (nog steeds 7 meiden, 1 jongen en onder 'begeleiding' van onze 21jarige yogaleraar Rahul) in de tereinwagen naar McLeod Ganj gehobbeld.. Jij zei dat het niet erger kon dan de franse bergen Ingrid, maar ha, het is ze gelukt! Slingerende weggetjes dwars door de bergen, geen gordels en een hoge snelheid maakte me niet heel erg gelukkig in de auto hihi.

In Baksu ons hotel gevonden, spullen gedropt, en meteen McLeod Ganj verkend, waar ik mijn vijfde indiase outfit heb gekocht (ach ja, je kan mirjam wel uit een shopgebied halen, maar nooit het shopgebied uit mirjam) en we de tempel en residentie van de Dalai Lama hebben bezocht :) Die bevindt zich trouwens zelf nu ergens in het buitenland, hebben wij weer..

Daarna terug naar het hotel, waar we na een korte briefing en een chinese maaltijd (chinees eten in india.. als we dan toch 'buitenlands in het buitenland' eten, geef me dan maar een broodje kebab van onze eigen ali baba hihi) besloten hebben om van ons weekend echt een weekend te maken.. op naar de kroeg dus! Met een groepje van 6 (twee meiden waren te moe) een taxichauffeur gevonden die bereid was ons drie per drie terug naar McLeod te rijden en.. Ach, laat ik de rest van het verhaal maar in korten en jullie de details besparen, kort maar krachtig: het was een errrug gezellige avond en het bier smaakte na 3 weken toch wel weer heel erg vertrouwd!

Na een veel te korte nacht en met een lichtelijk zeurende hoofdpijn (maar gelukkig had iedereen daar last van, gedeelde smart is halve smart) zaterdagochtend vroeg aan onze trekking begonnen. Het pad was best zwaar op sommige punten maar met voldoende pauzes (waar we heerlijk herinneringen aan de vorige nacht op konden halen!) en een beetje doorzettingskracht hebben we het gered. Boven op de berg sliepen we in een houten huisje zonder verwarming en sanitair en.. het sneeuwde. En niet een klein beetje, ik ben meerdere keren tot over mijn knie en een keer zelfs tot aan mijn middel weggezakt in de sneeuw. Niet echt ideale omstandigheden om geen toilet te hebben dus! Ik kreeg bijna heimwee naar het gat in de grond hihi..

Na een nacht bibberen op de houten vloer (twee broeken, 3 t-shirts, 2 truien en mn slaapzak waren niet genoeg om me warm te houden) vanochtend ipv verder getrokken terug naar beneden gegaan, het weer was te slecht en anders zouden we vast komen te zitten en nouja, niemand had echt zin in nog een nacht.. Terugweg was slipperig door de verse sneeuw en soms best eng (vorig jaar is er op het zelfde pad zelfs iemand overleden omdat ie naar beneden viel) maar het was wel heel gaaf om te doen!

Nu dus net weer terug in het kamp, en mijn verhaal is weer veel te lang geworden.. Ik moet echt gaan slapen, morgen mag ik mijn kindjes weer gaan uitleggen wat het verschil is tussen 'to be' and 'to have', en tot nu toe schrijven ze elke keer nog braaf 'the boy is a watermelon'..
Misschien ben ik niet gemaakt om les te geven hihi. Ach, maar ze zijn wel lief. (En ik heb ZO veel meer respect voor mijn leraren nu!!)

Heel veel liefs vanaf hier :)

P.s. Jeroen; Ik loop niet hard in mijn gewaden hier nee, maar ook niet in mn tight hihi..Het is wel echt een ervaring om hard te lopen tussen de kuddes geiten, koeien en apen. Dat is nog wat anders dan het industrieterrein van heerhugowaard!

( En een attractie ben ik hier sowieso wel doordat ik er anders uitzie, dus staren doen ze toch wel :P )

  • 06 Februari 2011 - 17:38

    Lia En John:

    hallo mirjam,

    ik krijg nu ook je site binnen. erg leuk om te lezen hoe het met je gaat. gelukkig lezen je ouders je belevenissen als je weer veilig achter je pc zit. geniet er nog van.
    groetjes john en lia

  • 07 Februari 2011 - 06:46

    Je Moeder:

    Lieve Mirjam,

    Heerlijk te lezen dat je tocht goed gegaan is!
    Wel enorm koud dus, zo in de sneeuw.
    (Ik stuur je vandaag nog een mailtje)

    Alvast dikke kus van je ouders

  • 08 Februari 2011 - 08:59

    Edwin:

    Hey Mirjam, hier maar weer even een kort berichtje van 1 van je collectivebrands vrienden. Erg knap van je dat je ondanks al je ervaringen toch nog de tijd kan vinden om je saucony's onder te binden! Jammer dat de Dalai Lama er niet was voor jullie, weet zeker dat je een aardig gesprek met de man had kunnen voeren...Maak er nog wat moois van en tot de volgende keer...gr Edwin

  • 08 Februari 2011 - 10:55

    Yvonne:

    Hi, jeej als je hier toch niet terug kan komen kun je altijd nog een boek met reisverslagen gaan schrijven! Te gek om jouw verhalen te lezen.
    Knap hoor dat je bent gaan lopen.....ik ga ook zo. Zondag is DE DAG: 10 km in Schoorl...
    Nou, succes met alles en blijf ons met jouw fantastische verhalen op de hoogte houden!
    Groetjes xx
    Yvon

  • 08 Februari 2011 - 12:26

    Erna:

    hoi Mirjam

    Je verhalen zijn nooit te lang hoor heel leuk om te lezen.
    Zo genieten we een beetje mee.
    Van de week lekker zuurkook gegeten snak je daar alweer naar. ha ha
    Na al die curry's daar.
    Het weerverschil is ook groot denk? In de sneeuw en dan weer in de zon.

    groetjes van iedereen hier in Obdam

  • 09 Februari 2011 - 12:53

    Sjoukje:

    Hoi Murr,
    Dat is tenminste zoals de meiden dat zeggen toch? Haha!
    Afgelopen zondag zijn we een avondje bij je ouders geweest en hebben daar de fotoboeken van Amerika bekeken. We bleven ook eten en je moeder had allemaal gerechten uit India gemaakt. Zo was ook jij er een beetje in gedachten bij. Heerlijk gegeten maar........voordat we aan tafel gingen móest en zou je moeder nog even je verslag lezen. Toen opperde ik dat ze het wel voor kon lezen en nu zijn we weer helemaal bij over je wel en wee daar. Super wat je daar allemaal beleefd! Heel veel succes en geniet er vooral ook van! Wat zul je de luxe straks hier weer waarderen !! Groetjes Sjoukje (en de rest)

  • 13 Februari 2011 - 17:26

    Atze:

    ey mir ;) even over die kou van jou een kleine tip hoe minder je aan heb hoe warmer je het in bed hebt en hoe meer je aan hebt hoe kouder je het krijgt het klinkt heel goed gek maar het is echt zo ik heb deze tip gekregen van een maatje van me die in landmacht zit en hij kreeg deze opdracht ook met een overleving bivak

    hoop dat je der wat aan hebt en ik denk dat je me nu wel voor gek gaat verklaren maar goed :P

  • 15 Februari 2011 - 11:49

    Ingrid:

    HI zusje,
    bevalt het nog een beetje daar? Wel relaxed dat jij nu ook fb heb :) spreken we elkaar nog een beetje. Het begint nu wel al aardig op te schieten zeg.. Nog een kleine 4 weken en dan ben je al weer thuis. Kunnen we mooi een keer samen gaan rennen :) denk dat je me nu wel makkelijk inhaald, komt echt voor geen meter vooruit :D. Hoop dat het vrijdag over is want dan gaan we naar OOSTENRIJK!! superzin in!
    nou schrijf maar weer snel je volgende reisverslag, ben ik weer een beetje op de hoogte :P

    kus je zus

  • 19 Februari 2011 - 10:00

    Lonneke:

    Hoi Mirjam,

    Eindelijk weet ik ook de site van jouw verslagen en ben dus aan `t lezen geslagen. Wat een leuke gezellige verslagen zijn het. Wat maak jij veel mee zeg. Het is voor jou een hele waardevolle beleving en deze ervaring kan ècht helpen in je verdere leven, zoals bijv. in je volgende opleiding. Het geeft denk ik wel pluspunten.
    Ik vind je dapper hoor! En ben benieuwd naar je volgende verslagen! Nu ik de site gevonden heb, ga ik ze zeker volgen.

    Liefs en groetjes van Lonneke, Henk en Deborah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pālampur

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2011

Update!

03 Maart 2011

MCS-kindjes :)

20 Februari 2011

Sweet india

06 Februari 2011

Snowfall in india!

30 Januari 2011

Welcome to my world
Mirjam

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 12204

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 29 Augustus 2014

India & Kenia!

17 Januari 2011 - 14 Maart 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: