Welcome home - Reisverslag uit Duff Dunbar, India van Mirjam Visser - WaarBenJij.nu Welcome home - Reisverslag uit Duff Dunbar, India van Mirjam Visser - WaarBenJij.nu

Welcome home

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

21 Juni 2014 | India, Duff Dunbar

Ik ben eindelijk terug in India. Het is drie jaar geleden sinds ik hier vertrok, en toen wist ik zeker dat ik op een dag terug zou komen. Dit is alweer mijn vijfde dag in dit mooie, warme, chaotische land, en ik ben verliefder op India dan ooit! Drie jaar geleden had ik de eerste twee weken een enorme cultuurshock, aan het eind van de dag was ik helemaal kapot van alle indrukken. Dit keer was ik alweer gewend aan het chaotische verkeer, de overstekende koeien en de vervelende apen (want ja dit keer weet ik vanaf het begin dat ze vervelend zijn) op het moment dat mijn vliegtuig landde op Delhi. Palampur, de stad waar ik vorige keer verbleef heeft me met open armen ontvangen, mensen herinneren mij zelfs nog van de vorige keer. Ik liep gisteren langs de winkel waar we vroeger altijd onze chocola kochten (omdat drie keer per dag rijst eten ook een keer je neus uitkomt), op de weg is een heel schattig klein kleermakerzaakje. De eigenaar spreekt geen woord Engels, maar sleepte me zowat naar binnen zodat hij mijn naam aan kon wijzen in zijn administratieboek. Palampur is nauwelijks veranderd en ik heb dan vooral ook lekker alles gedaan wat ik eerder deed, inclusief een bezoekje aan de mentally chalenged school. Aman, de jongen die ik toenertijd les gaf woont weer thuis, maar het was fantastisch om alle andere kinderen weer te zien. Ik heb de vertrouwde kleffe handjes en dikke knuffels weer mogen ontvangen, en met al die liefde kan ik weer even voort! Natuurlijk ook wat nieuwe dingen gedaan, hardgelopen op een soort athletiekbaan hier vlakbij, met een fantastisch mooi uitzicht op de bergen (al hadden de Indiase mensen daar blijkbaar meer interesse in dat gekke westerse meisje dat daar hardliep dan het uitzicht. Dat is een ding wat ik niet mis aan India,de starende blikken). Met het hardlopen heb ik een mooie blaar weten op te lopen, wat ideaal getimed was omdat we de volgende dag een berg hebben beklommen, mn arme voeten. Boven op de berg stonden modderhutjes waar we in konden slapen, s nachts met het vuur in het huisje omdat het flink koud werd! Het uitzicht op de Himalaya vanaf daar was onbeschrijvelijk mooi, en s nachts kon je de sterren uit de hemel plukken. Een goed voorproefje op maandag, wanneer we met de auto dwars door er Himalaya gebergte gaan rijden om aan te komen bij mijn voorlopige eindbestemming, Leh. Leh is de hoofdstad van Ladakh, een Tibetaans gebied hoog in de Himalaya. In Leh za ik dus weer mijn vertrouwde hummende monniken vinden, plus, de Dalai lama! Die is daar toevallig (of althans dat zeggen ze, ik denk dat hij het zo gepland heeft om mij te ontmoeten, omdat ik hem vorige keer ben misgelopen) een maand terwijl ik daar verblijf. Mijn ultieme goal is dan ook een selfie met de Dalai lama weten te maken, kan ik die weer van mn bucket list afstrepen haha! In leh zal ik in een ziekenhuis werken, nog geen idee over mijn exacte functie, maar daar kom ik daar wel achter :-) Het internet schijnt vrij slecht te zijn daar en ik ben niet echt een trouwe schrijver, maar ik ga mijn best doen jullie op de hoogte te houden!

P.s. Oja ik heb zelfs voetbal weten te kijken hier! Alle vertrouwen in dat we wereldkampioen worden, maar ik zal de monniken vragen nog harder te hummen terwijl ze aan oranje kleding en kaas denken!


  • 21 Juni 2014 - 18:27

    Mirjam:

    Leuk om te lezen Mirjam succes daar.

  • 22 Juni 2014 - 11:26

    Ciska:

    Hee lieverd!
    Superfijn dat je weer zo warm welkom bent geheten in 'jouw India'!
    Heel veel plezier op reis naar Leh!
    Ik ben ontzettend benieuwd wat je nog allemaal te wachten staat!
    Ik wacht in spanning op je selfie ;-)
    Kusss

  • 22 Juni 2014 - 12:11

    Rob:

    Hoi Mirrie,
    Weer een geweldig verhaal. Geniet ervan, wij proberen ook te genieten.
    Mooi dat ze je daar nog kende. Met het weeshuis gaan we wel wat doen.

    Liefs, pap en mam

  • 22 Juni 2014 - 12:16

    Marga:

    Heee meis!

    Leuk om te lezen hoe je welkom bent geheten in het mooie India!
    Wat grappig dat sommige mensen je gewoon nog herkennen van 3 jaar terug...
    Benieuwd wat je de komende weken allemaal mee gaat maken!
    Succes daar en geniet van elke dag :)

    Liefs

  • 22 Juni 2014 - 12:20

    Rosanne:

    Hee !! Wauw klinkt nu al echt ongelooflijke en je bent pas net begonnen aan deze geweldige reis! Heeel veel plezier en ik zie het wel weer wanneer je volgende verhaal er op komt (met de selfie hoop ik uiteraard!) Veel kusjes en liefs! & geniet er ongelooflijk van!

  • 22 Juni 2014 - 12:47

    Koekiie:

    Dag mokkel!

    Wat fijn om te horen dat je in zo'n warm onthaal hebt gehad, het is je gegund!! Kan me voorstellen dat het voelt als thuiskomen na drie jaar in gedachten terugdenken aan het India wat je achterliet.
    Morgen door het Himalaya gebergte, vet! Hoop dat het minstens zo prachtig is als wat je nu hebt omschreven, ik zou bijna mijn ticket omboeken van je dromerige verhaal haha ;)
    Leuk om te lezen wat je meemaakt en te horen dat je onwijs aan het genieten bent!

    Liefs Ireeen

  • 22 Juni 2014 - 13:42

    Remco:

    Vet cool murr veel plezier en niet te veel jenga spelen met die gasten:p

  • 22 Juni 2014 - 13:55

    Jeroen:

    hi Mirjam, wat leuk om te zien dat je weer in het jou zo geliefde India bent en leuk om je weer te kunnen "volgen" bij je avonturen. Nu al weer hardgelopen? Toch niet op die roze schoentjes, anders voel ik weer een blessure aankomen haha. Veel succes en vooral plezier daar en geniet van alle indrukken. Groetjes xx

  • 22 Juni 2014 - 23:35

    Tineke Groenewegen:

    Hoi Mirjam,
    Leuk om je verslag te lezen!
    Klinkt super.
    Hoop dat die selfie met de Dalai Lama gaat lukken...
    liefs,
    t. Tineke

  • 23 Juni 2014 - 06:57

    Erna:

    Hoi Mirjam
    Wat een leuk verslag en wat fijn dat je zo welkom bent daar.
    Leuk om zo te lezen wat je allemaal mee maak.
    We leven zo een beetje met je mee.
    Groetjes Erna en Peter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 12196

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 29 Augustus 2014

India & Kenia!

17 Januari 2011 - 14 Maart 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: